info@farab-zist.com

اثرات فیزیکی تخیله فاضلاب خام به محیط زیست

بازدید: 325 بازدید

این اثرات شامل تاثیر بر شفافیت آب و دخالت در میزان اکسیژن محلول در آن می باشد. شفافیت آب توسط عامل کدورت که ممکن است از طریق ذرات معلق آلی و یا غیر آلی در آب مثل جامدات معلق ثابت (FSS) و جامدات معلق فرار (VSS) ایجاد شده باشند، تحت تاثیر قرار می گیرد. اکسیژن محلول ممکن است تحت تاثیر تجزیه بیولوژیکی و یا تحت تاثیر واکنش های اکسیداسیون واقع گردد. کدورت نفوذ نور را کاهش می دهد و این امر سبب کاهش فتوسنتز می گردد. از طرف دیگر از دست دادن شفافیت به طور معکوس بر قدرت جمع آوری غذای حیوانات آبزی اثر می گذارد، زیرا این حیوانات ممکن است قادر نباشند طعمه خود را ببینند. ذرات خیلی ریز ممکن است سطوح آبشش ماهی ها را مسدود نموده و از این طریق بر تنفس آن ها تاثیر گذاشته و سر انجام باعث مرگ میر آنها شود.

اثرات فیزیکی تخیله فاضلاب خام
اثرات فیزیکی تخیله فاضلاب خام

ذرات قابل ته نشینی ممکن است بر روی شاخ و برگ گیاهان کف بستر آب جمع شده و لایه های لجنی را تشکیل داده و در نهایت موجودات زنده دریایی را کاملا بپوشانند. محدوده استاندارد تخلیه برای TSS در فاضلاب خروجی یک صنعت یا تخلیه فاضلاب تصفیه شده معمولا بین 30 تا 50 میلی گرم در لیتر در نظر گرفته می شود. اغلب فاضلاب های صنعتی حاوی روغن و چربی می باشند که ممکن است آلی یا معدنی باشند.

تشکیل لایه روغن بر روی سطح آب باعث تداخل انتقال اکسیژن به آب می شوند. از دیگر اثرات تخلیه فاضلاب خام به محیط افزایش دمای محیط های آبی می باشد که این مسئله بیشتر در مورد فاضلاب های صنعتی صادق است تغییرات سریع دما منجر به شوک حرارتی گشته که می تواند باعث مرگ و میر حیوانات آبزی گردد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی یک راه حل کاربردی محسوب میشود.

تخیله فاضلاب خام به محیط زیست
تخیله فاضلاب خام به محیط زیست

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 1

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//