info@farab-zist.com

فرآیند UASB در تصفیه فاضلاب

بازدید: 381 بازدید

فرآیند (Upflow Anaerobic Sludge Blanket (UASB از جمله فرآیندهای بیهوازی تصفیه فاضلاب می باشد. از این فرآیند برای تصفیه فاضلاب های صنعتی با بار آلی بالا استفاده می شود. در این فرآیند جریان فاضلاب از کف مخزن و به سمت بالا می باشد که در حین حرکت به سمت بالا از میان لایه لجن مرکب از گرانول های بیولوژیکی عبور می کند و میکرواورگانیسم های قرار گرفته در این گرانول ها عمل تجزیه را نجام می دهند. لجن تولید شده در فرآیندهای بی هوازی تمایل زیادی به لخته شدن دارد و همین طور قابلیت خوبی برای ته نشینی نیز دارد که در فرآیند UASB از ویژگی لخته شدن لجن بی هوازی استفاده می شود.

فرآیند USAB در تصفیه فاضلاب صنعتی
فرآیند USAB در تصفیه فاضلاب صنعتی

بخشهای مختلف رآکتور UASB

راکتور UASB دارای سه بخش متمایز است، محفظه واکنش، جدا کننده گاز و ته نشین کننده. محفظه واکنش باید در زیر جداکننده گاز و قسمت ته نشین کننده در بالای جدا کننده گاز قرار دارد. در واقع نقش قسمت ته نشین کننده جدا سازی گرانولها و باز گرداندن آنها به قسمت واکنش می باشد. راکتور UASB دارای یک سیستم ورودی و تغذیه است که باعث می شود فاضلاب ورودی به طور مساوی در کف راکتور توزیع شود که این امر مانع کانالیزه شدن جریان می شود. تعداد ورودی های تغذیه نصب شده در کف می تواند از 1 عدد به ازای هر متر مربع تا 1 عدد به ازای هر 5 متر مربع متغییر باشد. که این امر بستگی به سرعت بار گذاری دارد و هرچه سرعت بار گذاری بیشتر باشد ورودی های تغذیه کمتر است. غلظت توده بیولوژیکی در بستر لجن باید بین 40 تا 70 گرم لیتر باشد در حالیکه ابر لجن بالای آن دارای غلظتی برابر 20 تا 40 گرم در لیتر دارد.

ساخت سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی با فرآیند UASB
ساخت سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی با فرآیند UASB

شرکت مهندسی فراب زیست فراز با سابقه ای درخشان در امر طراحی و ساخت و راهبری انواع پکیجهای تصفیه فاضلاب و طراحی و ساخت سیستم تصفیه فاضلاب با فرآیند USBF پاسخگوی نیازهای شما میباشد.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 1

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//