info@farab-zist.com

تصفیه بی هوازی فاضلاب

بازدید: 302 بازدید

در فرآیندهای تصفیه بی هوازی فاضلاب مواد آلی موجود در فاضلاب تجزیه می شود. حاصل این فرآیند ترکیبات ساده و پایدار نظیر گازهای متان، دی اکسید کربن، آمونیاک، هیدروژن سولفیت و آب می باشد. این فرآیندها توسط میکروارگانیسم های بیهوازی در شرایط بی اکسیژنی اتفاق انجام می گیرد.

در تصفیه بی هوازی 3 مرحله واکنش اصلی وجود دارد که باعث تجزیه کامل ماده آلی می گردد. این مراحل عبارتند از:

1- مرحله هیدرولیز: در این مرحله ماده آلی هیدرولیز شده و باعث می شود ترکیبات و مولکول های بزرگ تبدیل به مولکولهای ساده تر گردند( مثلا نشاسته تبدیل به قند می شود)
2- مرحله اسید سازی: در این مرحله توسط میکروارگانیسم های اسید ساز ماده آلی ساده تبدیل به اسیدهای فرار مثل اسید استیک می شود
3- مرحله متان سازی: در این مرحله میکروارگانیسم های متان ساز وارد عمل شده و اسیدهای آلی را تبدیل به گاز متان و دی اکسید کربن می نماید.
در مرحله اسید سازی تبدیل مواد آلی به مواد اسیدی توسط باکتری های اختیاری و بی هوازی با رشد سریع انجام می شود در حالی که مرحله متان سازی که تبدیل کننده اسید به متان و CO2 می باشد توسط باکتریهای بی هوازی انجام شده کند تر از مرحله اول پیش می رود. این دو گروه باکتری دارای شرایط رشد بهینه متفاوتی هستند.

تصفیه بیهوازی فاضلاب

مزایای فرآیندهای بی هوازی تصفیه فاضلاب

1- فرآیند های بی هوازی نسبت به فرآیندهای هوازی لجن کمتری تولید می کنند و قابلیت آبگیری از این لجن ها نیز بیشتر می باشد.
2- عدم نیاز به مصرف انرژی
3- قابلیت پذیرش بالای بار آلی و در نتیجه کوچک شدن سطح مخزن
4- مقاومت بسیار بالا در برابر شوک های بار سمی

شرکت مهندسی فراب زیست فراز فعال در زمینه طراحی و اجرای انواع فرآیندهای تصفیه بی هوازی فاضلاب های صنعتی و بهداشتی و ساخت انواع پکیجها و سیستمهای تصفیه فاضلاب برای صنایع گوناگون میتواند شما را یاری نماید. لطفا در صورت نیاز به اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد محاسبه حجم، طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 1

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//