info@farab-zist.com

یکنواخت سازی فاضلاب

بازدید: 561 بازدید

در اغلب تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی نیاز به یکنواخت سازی فاضلاب ورودی وجود دارد. این مخازن باعث یکنواخت سازی میزان جریان فاضلاب ورودی و کیفیت آن می شود. باید توجه داشت که کارخانه ها بر اساس شیفت های کاری عمل می کنند و اگر کارخانه ای در 3 شیفت 8 ساعته و یا دو شیفت 12 ساعته فعال باشند مخزن متعادلسازی می تواند نقش یک مخزن نگهدارنده فاضلاب را ایفا کند به طوریکه فاضلاب را حتی زمانیکه کارخانه تعطیل است و تولید فاضلاب متوقف شده با یک جریان پیوسته به تصفیه خانه انتقال دهد. در مواردی که ترکیب فاضلاب متغییر است و یا فاضلاب حاوی مواد قابل ته نشینی می باشد محتویات مخزن متعادلسازی باید دائما مخلوط گردد.

یکنواخت سازی فاضلاب در تصفیه خانه
یکنواخت سازی فاضلاب در تصفیه خانه

در صورت عدم اختلاط مواد قابل ته نشینی در کف مخزن تجمع یافته و امکان انتشار بوی نامطبوع در محیط وجود دارد. به منظور اختلاط در مخزن متعادلسازی می توان از میکسر های عمودی و یا افقی و یا از طریق سیستم هوادهی استفاده کرد. در صورت استفاده از سیستم هوادهی عمقی باید از دیفیوزرهای حباب درشت استفاده نمود. استفاده از سیستم هوادهی عمقی در متعادلساز در صورتیکه فاضلاب ورودی قابلیت تجزیه به روش بیولوژیک را دارا باشد مفید خواهد بود. استفاده از میکسر های عمودی و یا افقی در مواردی که نیاز به پیش هوادهی نمی باشد و یا فاضلاب قابلیت تجزیه به روش بیولوژیک را ندارد مرسوم است.

یکنواخت سازی (متعادلسازی) فاضلاب تولیدی
یکنواخت سازی (متعادلسازی) فاضلاب تولیدی

شرکت مهندسی فراب زیست فراز فعال در زمینه طراحی و ساخت انواع تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب صنعتی و متخصص در ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در ظرفیتها و کاربردهای مختلف در صنایع میباشد.. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز بدهید

4.3 / 5. 3

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//