info@farab-zist.com

سیستم های هوادهی فاضلاب

بازدید: 451 بازدید

در فرآیندهای بیولوژیکی هوازی تصفيه فاضلاب يكی از مهم ترين واحدها كه نقش مهمی در تصفيه ايفا می كند واحد هوادهی می باشد. در فرآیندهای بیولوژیکی هوازی تصفيه فاضلاب يكی از مهم ترين واحدها كه نقش مهمی در تصفيه ايفا می كند واحد هوادهی می باشد. زیرا میکرو اورگانیسم ها برای رشد و نمو به هوا احتیاج دارند. سيستم‌هاي هوادهي تصفیه فاضلاب بايد قادر باشند به نسبت ميزان مصرف اکسيژن توده بیولوژیکی، اکسيژن بيشتري را توليد کنند. اساساً دو نوع سيستم‌ هوادهي وجود دارند: دستگاه‌هاي هوادهي سطحي و دستگاه های هوادهي عمقي (بلوئرها).

انواع سیستمهای هوادهی آب و فاضلاب

هواده های سطحی در تصفیه فاضلاب (مکانیکی)

اساس کار هواده های سطحی اختلاط هوای محیط اطراف با پساب می باشد. هواده های سطحی به دو صورت ثابت و شناور هستند در نوع ثابت هواده بر روی یک شاسی که معمولا بتنی ساخته می شود نصب می شود. در نوع شناور هواده بر روی قطعات شناور بر روی سطح آب نصب می شود و برای جلوگیری از حرکت، هواده را توسط کابل های فلزی مهار می کنند. شکل پروانه هواده سطحی نیز متغیر می باشد و متداول ترین نوع پروانه هواده سطحی مخروطی می باشد. در هواده های سطحی توان الکتروموتور هواده بر اساس میزان اکسیژن های بیولوژیک پساب محاسبه می شود. قطر، ارتفاع و سرعت چرخش پروانه نیز به عوامل مختلفی از جمله میزان اکسیژن خواهی بیولوژیک درجه حرارت محیط ارتفاع از سطح دریا و … محاسبه می شود.

روشهای هوادهی تصفیه فاضلاب
روشهای هوادهی تصفیه فاضلاب

هواده عمقی در تصفیه فاضلاب (بلوئر)

در هواده های عمقی هوای محیط توسط بلوئرها مکش شده و از طریق دیفیوزرها به پساب تزریق می شود. سیستم هوادهی عمقی راندمان بالاتری نسب به هواده های سطحی دارند. میزان هوای تولیدی بلوئرها معمولا بر اساس میزان اکسیژن خواهی بیولوژیک پساب محاسبه می شود، فشار هوای مورد نیاز نیز بر اساس عمق مخزن و سطح آب موجود در مخزن و افت فشار دیفیوزها، لوله و اتصالات محاسبه می شود. در سیستم های هوادهی عمقی بهتر است از دیفیوزرهای حباب ریز استفاده شود زیرا هر چه قطر حباب ریزتر باشد تعداد حباب ها افزایش یافته و سطح تماس آب و هوا افزایش یافته و سبب میشود اکسیژن بیشتری وارد محیط شود.

شرکت مهندسی فراب زیست فراز تولید کننده و تامین کننده انواع دیفیوزرهای هوادهی عمقی و سطحی شامل دیفیوزرهای حباب ریز و حباب درشت جهت استفاده در سیستمهای تصفیه فاضلاب میباشد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد قیمت انواع دیفیوزر هوادهی فاضلاب با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

انواع سیستمهای هوادهی عمقی تصفیه فاضلاب
انواع سیستمهای هوادهی آب و فاضلاب

به این مطلب امتیاز بدهید

3 / 5. 2

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//