info@farab-zist.com

برکه تثبیت فاضلاب

بازدید: 444 بازدید

برکه های تثبیت یا اکسیداسیون متشکل از یک مخزن است که فاضلاب وارد آن شده و در نتیجه فعالیت میکروبی، مواد آلی اکسید شده و CO2، NH3 رادیکالهای معدنی مانند SO4-3، PO4-2 و سلولهای میکروبی تازه به عنوان محصولات نهایی تولید می شوند. جلبک ها CO2، رادیکالهای معدنی و انرژی خورشید را مصرف کرده و اکسیژن محلول و سلول های جدید جلبکی را به عنوان محصول نهائی تولید می نمایند. بدین طریق جمعیت میکروبی و جلبکی یک رابطه همزیستی دارند یعنی هر دو از همدیگر سود می برند. برکه های تثبیت هم برای برای فاضلاب های شهری و هم برای فاضلاب هاب صنعتی و به خصوص برای فاضلاب جوامع کوچک و فاضلابهای صنعتی فصلی مورد استفاده قرار می گیرند.

برکه تثبیت فاضلاب
برکه تثبیت فاضلاب

سیستم های برکه ای می تواند بر اساس انواع عمده واکنش بیوشیمیایی، مدت و تناوب تخلیه پساب، وجود یا عدم وجود پیش تصفیه قبل از برکه، یا ترکیب بین واحدهای برکه (در مورد برکه های چند تایی) متنوع باشند؛ مهمترین تقسیم بندی برکه ها بر اساس نوع واکنش های بیولوژیکی غالب در برکه است. بر اساس برکه ها به سه نوع تقسیم بندی می شوند: برکه های هوازی، برکه های اختیاری، برکه های بی هوازی.

پساب خروجی سیستم برکه ای که خوب طراحی شده باشد، می تواند بدون آلوده کردن آبهای محلی، بداخل آنها تخلیه گردد. بعلاوه، از آنجایی که پساب خروجی می تواند مستقیما در کشاورزی و یا پرورش ماهی مورد استفاده شود، به عنوان یک منبع ارزشمند نیز تلقی می شود. اگر زمین ارزان در دسترس باشد، برکه ها ارزانترین و موثرترین روش تصفیه فاضلاب های جوامع هستند.

مزایای استفاده از برکه تثبیت فاضلاب

از جمله مزایای برکه های تثبیت این است که بهره برداری و نگهداری به حداقل مهارتهای بهره بردار و هزینه جاری، به عنوان مثال در خصوص انرژی لازم، نیازمند است. مزایای متعددی در خصوص سیستم های برکه تثبیت نسبت به سایر فرآیندهای تصفیه فاضلاب شناخته شده است. یک مزیت مهم توانایی این برکه ها در حذف بالای عوامل بیماریزا است که در نتیجه سودمندی بسیاری در بهداشت دارد. پساب سیستم مزبور مطمئن تر از پسابی است که از طریق بسیاری از فرآیندهای دیگر ایجاد می گردد و امکان استفاده مجدد آن را در کشاورزی و پرورش آبزیان نیز فراهم می آورد.

مزایای برکه تثبیت
مزایای برکه تثبیت

شرکت مهندسی فراب زیست فراز طراح و تولید کننده انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی در ابعاد و ظرفیتهای گوناگون برای مصارف صنعتی میباشد. همچنین تامین و فروش انواع تجهیزات و سیستمهای تصفیه فاضلاب و پساب در حوزه تخصص این شرکت میباشد. جهت اطلاعات بیشتر و آگاهی از جزئیات بیشتر در مورد نیازهای سیستم تصفیه فاضلاب خود میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 1

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//