info@farab-zist.com

محاسبه ظرفیت سپتیک تانک یا مخزن سپتیک

بازدید: 254 بازدید

سپتیک تانک ساده ترین فرآیند تصفیه فاضلاب به روش بیولوژیک می باشد که معمولا جهت تصفیه فاضلاب اجتماعات کوچک و یا واحد های مسکونی منفرد بکار برده می شود. مخزن سپتیک از یک حوض مستطیل و یا استوانه ایی شکل تشکیل شده که فاضلاب با سرعت کم به طور مداوم در آن جریان می یابد به طوریکه فاضلاب پس از ورود به علت کاهش سرعت قسمتی از مواد معلق خود را بصورت ته نشینی از دست می دهد.

نسبت طول به عرض مخازن سپتیک معمولا 2 تا 4 می باشد. عمق مفید برای مخزن باید حداقل 1.2 متر باشد و در مخازن بزرگ باید حدود 2 تا 3 متر انتخاب شود. فاصله سطح فاضلاب تا سقف مخزن باید حداقل 30 تا 40 سانتیمتر باشد. برای زلالسازی بیشتر پساب خروجی معمولا مخازن سپتیک باید دارای 2 تا 3 قسمت باشد، حجم قسمت اول 2 برابر قسمت های بعدی انتخاب می شود. دلیل این امر متعادلسازی جریان ورودی و ته نشین سازی بیشتر مواد جامد می باشد. سپتیک تانک در بهترین شرایط 30 تا 45 راندمان حذف بار آلی دارد.

محاسبه مخزن سپتیک

شرکت مهندسی فراب زیست فراز در زمینه طراحی و ساخت انواع سپتیک تانک (مخزن سپتیک) سپتیک تانک بتنی, سپتیک تانک پلی اتیلنی, سپتیک تانک فایبرگلاس در ظرفیت های گوناگون فعال میباشد.

برای آگاهی بیشتر در مورد محاسبه ظرفیت سپتیک تانک،قیمت انواع سپتیک تانک و جزئیات خرید و ساخت و نصب مخزن سپتیک فاضلاب می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید .

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 1

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//