info@farab-zist.com

تصفیه مقدماتی فاضلاب

بازدید: 326 بازدید

معمولا آشغالگیر اولین واحد یک تصفیه خانه فاضلاب است. این آشغالگیر ممکن است بصورت دستی و یا مکانیکال باشد. آشغال های موجود در فاضلاب ورودی معمولا شامل قطعات بزرگی که به درون کانال های فاضلاب سقوط کرده اند از قبیل تکه های پارچه و یا کیسه های پلاستیکی، قطعات چوبی و پلاستیکی و …. می باشند. این قطعات درشت در صورت ورود به تصفیه خانه سبب انسداد لوله و اتصالات و صدمه به قطعات از قبیل پمپ ها می شود. معمولا در تصفیه خانه ها از آشغاگیر ریز و درشت بصورت توام استفاده می شود.

تصفیه مقدماتی فاضلاب
تصفیه مقدماتی فاضلاب

مرحله ثانویه تصفیه مقدماتی فاضلاب

دومین واحد تصفیه خانه فاضلاب معمولا ایستگاه پمپاژ می باشد. به دلیل این که فاضلاب معمولا به صورت ثقلی وارد تصفیه خانه می شود نیاز است تا از ورودی بوسیله پمپاژ به واحدهای تصفیه خانه منتقل شود. معمولا پس از یک مراحل پمپاژ فاضلاب بصورت ثقلی بین واحد های حرکت می کند و نیازی به پمپاژ ثانویه نمی باشد.

معمولا در تصفیه خانه های شهری از واحد دانه گیر نیز به منظور جدا سازی دانه های معدنی از قبیل ذرات ماسه، هسته میوه، پوسته تخم مرغ، قطعات فلز و … استفاده می شود. وجود دانه گیر باعث حفاظت لوله اتصالات و پمپ ها از فرسایش توسط دانه ها و ذرات معدنی می باشد. دانه گیرها بصورت دایره ای و یا مستطیلی ساخته می شنود در نوع دایره ای دانه ها عموما در اثر جریان گردابه ای و نیروی ثقل از فاضلاب جدا می شوند. در نوع مستطیلی دانه ها در اثر نیروی ثقل ته نشین می شود. به منظور کاهش ابعاد دانه گیر مستطیلی و افزایش راندمان معمولا در یک سمت مخزن و در جهت طول هوادهی انجام می شود تا دانه ها در اثر برخورد با حباب های هوا از سرعتشان کاسته شده و زمینه ته نشینی آنها فراهم شود.

تصفیه اولیه فاضلاب
تصفیه اولیه فاضلاب

علاوه بر دانه گیر ممکن است تصفیه خانه فاضلاب شهری دارای واحد حذف روغن و چربی نیز باشد. زیرا وجود روغن و چربی زیاد موجب انسداد لوله و اتصالات تصفیه خانه گردد و همین طور ورود چربی و روغن بالا به مخزن هوادهی موجب اختلال در فرآیند تصفیه می شود. پکیج چربی گیر در سیستم تصفیه فاضلاب نیز یکی از محصولاتی است فراب زیست فراز در تولید و تامین آنها فعالیت میکند.

سیستمهای تصفیه فاضلاب
سیستمهای تصفیه فاضلاب

شرکت مهندسی فراب زیست فراز، با فعالیت و تجربه چندین ساله در زمینه طراحی، تولید و ساخت و نصب انواع تجهیزات و سیستمهای تصفیه فاضلاب از جمله پکیج تصفیه فاضلاب در ظرفیتها و کابردهای مختلف پاسخگوی نیازهای شما در این زمینه خواهد بود.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 2

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//