info@farab-zist.com

آشغالگیر (زباله گیر) تصفیه خانه فاضلاب

بازدید: 394 بازدید

عناوین مطالب:

در اولین مرحله تصفیه فاضلاب و قبل از ورود فاضلاب به واحدهای تصفیه خانه از آشغالگیر استفاده می شود . آشغالگیر های تصفیه خانه شبکه های فلزی هستند که از تعدادی میله یا تسمه موازی یکدیگر با فواصل معین که در یک قاب قرار گرفته اند، تشکیل شده اند و با زاویه خاصی نسبت به جهت جریان در داخل یک کانال نصب می شوند. آشغالگیرها به دو صورت وجود دارند: آشغالگیر مکانیکی و آشغالگیر دستی. در آشغاگیر مکانیکی ذرات گیر کرده در شبکه آشغالگیر بصورت اتوماتیک جداسازی می شود و در نوع دستی اپراتور با استفاده از چنگک مخصوص بصورت دستی آشغالگیر را تمیز می کند.

آشغالگیر تصفیه خانه

ساختار آشغالگیر ها

مهمترین بخش تاسیسات آشغالگیری را میله های فلزی تشکیل می دهند که بطور عمودی یا با زاویه خاصی نسبت به جهت جریان فاضلاب در کانال نصب می شوند .آشغالگیر ها را می توان بر اساس شاخص های مختلف تقسیم بندی نمود :

  • فاصله میله ها: (آشغالگیر درشت با فاصله میله 20-100 mm)، (آشغالگیر ریز با فاصله میله 8-20 mm) ، (آشغالگیر بسیار ریزبا فاصله های کمتر از 8 mm)
  • فرم آشغالگیر : آشغالگیر های میله ای راست ، آشغالگیر های خمیده ، آشغالگیر های شعاعی،آشغالگیر های استوانه ای ، آشغالگیر های دارای اجزا متحرک
  • جهت حرکت تاسیسات تمیز کننده آشغالگیر: در جهت جریان فاضلاب ، خلاف جهت جریان فاضلاب.
زباله گیر تصفیه خانه فاضلاب
زباله گیر تصفیه خانه فاضلاب

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 1

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//